čtvrtek 7. března 2013

Jiné lívance

Lívance ze špaldového celozrnného kvásku
Pšeničný kvásek jsem založila z větší lžičky žitného kvasu a krmila celozrnnou špaldovou moukou a vodou. Na lívance je třeba 125 g aktivního kvásku, ráno jsem vzala z lednice kvásek, zvážila a dokrmila do požadované váhy. Večer jsem lžičku dala zpět do sklenice a přikrmila.
125 g špaldového kvásku
300 g mouky – smíchala jsem 100g špaldové celozrnné, 100g špaldové bílé polohrubé a 100g hladké
470 ml mléka – přilévala jsem postupně dle potřeby
Sůl
Vše jsem večer zamíchala a nechala do dopoledne na lince c kuchyni cca od 21 hod do 10hod druhého dne. Přimíchala jsem dvě vajíčka a nechala ještě 30 minut. Pekla jsem na ocelové palačinkové pávičce na troše sádla. Mě chutnaly moc (nemá ráda nacucané tukem), dcera taky baštila a chválila. Manžel mrmlal (je tam celozrnná mouka a jsou prostě jiné než z bílé mouky) a druhá dcera okoštuje zítra, ale příště pro ně dva zkusím z více bílé mouky.            
Těsto po zamíchání vajíček
Dcery příprava na oběd

1 komentář:

  1. díííky, už jsem tě prolinkovala k lívancům :-) - příště až bude víc času, budou kváskové

    OdpovědětVymazat